söndag 30 december 2018

Julen 2018 ~ Christmas 2018




December kom och försvann i ett nafs.
Julen för mig är i och för sig
hela december månad
så jag hann allt
att njuta.



Jag pysslade mängder av pappersstjärnor.
Nu hänger de lite överallt :)
Gav även bort några
på jobbet.


Vi gjorde egen pepparkaksdeg och bakade pepparkakor i mängder.
Degen räckte även till ett pepparkakshus och alltihopa 
dekorerades med massor av 
hemmagjord kristyr. :)





Granen kom in tidigt i december och på nätterna, lite då 
och då, kom tomten och fyllde på med paket. 
Jag älskar att bygga upp spänningen 
och förväntan inför 
julafton.





Jag hittade äntligen toppfiguren till änglaspelet jag 
fyndade för några år sedan på en loppis.
Så nu blev den komplett! :)


Dukningen i år gick i beige, natur, grönt och lite mässing.
Älskar de dova färgerna.






 Så äntligen kom då tomten och denna lilla 
damen fick vara nisse och hjälpa till.







Det var lite bilder från våran decembermånad och vår jul.
Enkelt men ändå så himla mysig.
Precis som det ska vara 
tycker jag. :)



Inga kommentarer: