lördag 20 juli 2019

Marknad i Pula ~ Flea market in Pula






Imorgon har vi varit här i Kroatien i två veckor.
Men två och en halv vecka hemifrån om man räknar med restiden.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte längtade hem.
Älskar ju mitt hem och min trädgård
så det ska bli underbart att åka hemåt nästa vecka.

Nästa år blir det nog bara två hela veckor här nere, alltså drygt 
tre veckor hemifrån om man räknar med restiden.
Känner nog att det faktiskt räcker så,
hemmaråtta som jag är! :)

Men nog om det. :)
Idag var det lördagsmarknad i Pula och den ville jag givetvis inte missa :)
Jag har gått och hoppats att få göra några fynd här 
men inte hittat mer än en liten loppis.

Så idag var jag taggad!
Och vet ni, fynd gjorde jag! Yes!
Blir nog en tur dit nästa lördag också :)

Här kommer lite bilder från marknaden:



Ingen stor marknad men en hel del fint hittade jag.
Och en hel del som jag bara för ett par år sedan skulle blivit
överlycklig över att hitta men som jag 
numera inte är intresserad av.

Smaken ändrar sig med åren :)







De två Thonet liknande caféstolarna i böjträ 
la jag givetvis beslag på :)
En kul syn både på bussen tillbaka till campingen men
även inne på campingen när vi kom bärandes på två gamla stolar! :)

Funderade på ett par saker till på marknaden men nej.....kanske 
nästa lördag om de finns kvar :)


Inga kommentarer: