onsdag 20 februari 2019

Nytt köksbord & Udda stolar ~ New dining table & Various chairs




När jag föreslog att vi skulle skaffa ett nytt köksbord var väl mannen inte jublande glad.
Det vi hade var ju endast 5 år gammal och ett väldigt praktiskt IKEA-bord.
Men även väldigt, väldigt ofantligt tråkigt (enligt mig!)

När jag sa att jag ville ha ett svetsat underrede till bordet blev mannen genast 
mycket mer intresserad, gammal svetsare som han är. :)
Till det ville jag har en bordskiva av
slitna mörkbetsade brädor.

Mannens krav var att jag fixade bordskivan själv.
Inga problem, en sväng till brädgården 
så löste jag ju det. ;)

Att vi sen inte hade några stolar till det nya bordet
var ett annat "bekymmer" jag försökte lösa
så snabbt som möjligt för att mannen
inte skulle få en anledning
att klaga. ;)

Resultatet på hela projektet ser ni här:












De två stolarna närmast i bilden ovan är från Dakabom.
Fantastisk trevlig är Karin och vilken service!
Resten av stolarna är loppisfynd.
Älskar att det är udda 
stolar i mörkt
trä.


1 kommentar:

Rämmengården sa...

Wow bordet blev verkligen jätte fint. Roligt att göra själv. Blev ju väldigtlyckat. Ha en fin dag kram från Nina